Simplify

https://simplify.se
Copy
strategi
content marketing
marknadsföring

From good to great i praktiken. Simplify gick redan som tåget när de ringde Firetiger. Nu går det ännu bättre.

När pandemin slog till 2020 hörde Simplify av sig med något av ett lyxproblem. Simplify säljer bland annat produkter och tjänster för videokonferens och pandemin fick intresset för bolaget att skjuta i höjden.

Bolaget fokuserade hårt på att konvertera alla inkommande förfrågningar – men bestämde sig också för att det var hög tid att ta tag i det varumärkesarbete man skjutit framför sig en längre tid.

Enter: Firetiger.


Firetigers uppdrag har varit att ta fram grunden till Simplifys brand manual. Firetiger tog fram tonalitet, språkbruk och andra nycklar som idag ligger till grunden för Simplifys kombination. Firetiger har också stöttat i arbetet med Simplifys grafiska profil, samt skrivit copy till simplify.se.

Fyra år senare arbetar Firetiger och Simplify fortfarande tillsammans. Magnus på Firetiger är ett aktivt bollplank till Simplify och levererar regelbundet, huvudsakligen i form av kundcase och texter till bolagets SEO-arbete.

Under samarbetet har Simplifys omsättning vuxit från 47MSek till 66MSek.

”Magnus är ett värdefullt bollplank för mig. Varje gång vi bollar idéer, diskuterar strategier eller skissar på framtidsplaner, känns det som att vi öppnar dörren till nya möjligheter! Det jag uppskattar mest med Magnus är hans förmåga att sätta text och ton med värme, värde, enkelhet och klarsynthet. När jag får text av Magnus vet jag med säkerhet att den kommer vara precis så som jag önskade att jag kunde skriva – fast bättre. Kort sagt, Magnus är inte bara en konsult, han är ett bollplank, en inspiratör och dessutom väldigt rolig att samarbeta med!”

Moa Lilja

Försäljnings- och marknadschef, Simplify